U kunt op verschillende manieren een vraag stellen over zorg en ondersteuning. U kunt een belafspraak maken, u kunt zelf de afdeling Wmo bellen of u kunt langsgaan bij het Sociaal Wijkteam bij u in de buurt. Maak hieronder een keuze. Een medewerker geeft u advies over mogelijke oplossingen. Lees onderaan deze pagina meer over het gesprek en hoe u het gesprek kunt voorbereiden.
We gaan samen met u op zoek naar de best passende oplossing voor uw vraag.
Er zijn verschillende mogelijkheden:
U kunt zich op het gesprek voorbereiden door zelf alvast na te denken over uw thuissituatie en hulpvraag. Vaak helpt het als u uw hulpvraag eerst met iemand uit uw omgeving bespreekt. Iemand die uw situatie goed kent. Dit kan een partner, familielid, buur of goede vriend zijn.
Probeer samen een antwoord te geven op de volgende vragen:
Schrijf de antwoorden op, dan heeft u ze bij de hand tijdens het gesprek. Zorg ervoor dat u bij het gesprek uw identiteitsbewijs bij de hand heeft.
Het regelen van zorg of ondersteuning kan ingewikkeld zijn en het is daarom fijn als iemand u hierbij helpt. U kunt bijvoorbeeld een familielid, vriend(in), buur of een ander vertrouwd persoon vragen om u te helpen.
Is er niemand in uw eigen omgeving die u hierbij kan helpen? Er zijn verschillende onafhankelijke gratis cliëntondersteuners die u kunnen adviseren, met u meedenken en u helpen met het krijgen van passende hulp.
Lees meer op de pagina Cliëntondersteuning.